top of page

משחקיות רגשית: מפתח לפוטנציאל אנושי עמוק

העולם בתנועה מתמדת. גם אנחנו כחלק ממנו תמיד מתחדשים ומתפתחים. עם כל שינוי נבחנים החוסן הרגשי והגמישות המחשבתית הנדרשים להתאמה למציאות החדשה. משחקיות רגשית היא כלי יעיל להגמשת מסגרות חשיבה ותודעה, לחקירה רגשית ולפיתוח חוסן עמוק אל מול שינויים.


משחקיות רגשית - פיקניק דרקונים - תמונה של אנשים משחקים
כשאנשים מתאספים לשחק, קורים קסמים בעולמם הרגשי. צילום מפיקניק דרקונים, מפגש קהילת משחקיות רגשית

המהות המשחקית

משחקיות רגשית היא גישה המתמקדת ברגשות האנושיים וביכולתנו לנהל אותם בצורה בריאה ויצירתית. הרעיון המרכזי בגישה הוא שרגשות, בניגוד למה שחושבים לעיתים, אינם "פריטים" סטטיים או קבועים. במקום זאת, הם נעים, משתנים, ומונעים על ידי התנגשויות בינאישיותית ומול הסביבה.

דרך משחקיות מתאפשרת חשיפה בטוחה וסקרנית של רגשות מודעים ושאינם מודעים. דרך התבוננות עקיפה ולא משימתית נפתח שער לטיפול עצמי ולשיפור באיכות החיים. משחקיות רגשית מאפשרת לנו לפרק את הרגשות לחלקים קטנים ולהבין את הגורמים העמוקים שמאחורי רגשות אלו.


יתרונות המשחקיות רגשית

  1. התמודדות עם פחדים וכאבים: משחקיות רגשית מציידת את השחקנים במשאבים רגשיים ובתמיכה אשר מפחיתים רגעית פחד וכאב. כשהמערכות רגועות ניתן להתבונן בהן בצורה נינוחה ולהבין את שורש המופעולות.

  2. הגברת יצירתיות: הגמשת החשיבה ופיתוח הסקרנות מייצרים תוצרים יצירתיים ומגוונים. ניהול רגשי מאפשר פתח לעולם פנימי עשיר וסט רחב של פתרונות לכל בעיה.

  3. כלים מעשיים ליום יום: משחקיות רגשית מספקת לנו כלים מעשיים לשיפור היכולת להתמודד עם רגשות קשים. כשנדע איך לשחק עם הרגשות שלנו, נוכל לנהל תהליכים מורכבים באופן פחות מורכב ובצורה הן יעילה והן מהנה. הכלים הם מסגרת מחשבתית שמאפשרת לנו לשלוף אסטגטריות משחקיות בכל רגע ובכל מקום.

כלים וישומים

  • מודל 4 השלבים: מבוסס על ארבעה שלבים - רצון, פחד, גבול, ומשחק. בכל שלב משתמשים בכלים שונים כדי להבין ולנהל רגשות. כל שלב מתבסס על השלב שקדם לו וכך מתאפשרת כניסה הדרגתית למצד משחקי.

  • משחקים רגשיים: הגישה כוללת שיטות שונות שניתן להשתמש בהן בעבודה עם רגשות, כולל ערכת קלפי "לשחרר דרקונים" ושיטות שונות לעבודה עם גוף, דמיון, ועוד.

מאיפה מתחילים?

התחילו עם מודעות לרגשות שלכם ולנסיונכם לנהל אותם. נסו לזהות רגשות שלא מקבלים ביטוי חיצוני או שלא מתאים לכם שיתקיימו. אלו הרגשות שמבקשים תשומת לב כי כל כך קשה לנו להסתכל עליהם. הם אלו שיקבלו הכי הרבה תועלת ממשחקיות. תוכלו להרחיב את הידע והנסיון שלכם דרך קורס משחקיות רגשית ובאמצעות הפודקאסט "לשחק עם הלב" שחוקר משחקיות רגשית דרך רגשות שונים. תחום המשחקיות הולך ומתפתח בשנים האחרונות וקיימים מקורות רבים אחרים בספרות ובסדנאות שמתמקדים במשחקיות רגשית ובהבנה של הגישה.


סיכום

משחקיות רגשית היא גישה חשובה ויעילה לניהול רגשות ולהתמודדות עם אתגרים רגשיים בחיי היום-יום. היא יוצרת דרך פשוטה לשחרור רגשות וחקירה שלהם בצורה יצירתית ובריאה. מי שמתנסה במשחקיות רגשית מרגיש שיפור משמעותי באיכות החיים וביכולת להתמודד עם רגשות קשים.

ככל שהצורך בחוסן רגשי וגמישות מחשבתית עולים, אנשים רבים מחפשים דרכים חדשות להתמודדות רגשית. משחקיות רגשית מספקת כלים מעשיים להתמודדות עם פחדים ואתגרי חיים. תחת הנחיה מיומנת, השימוש בגישה היא מעוררת השראה. היא מועילה במיוחד לאלו שמחפשים דרך חדשה ויצירתית לנהל רגשות ולשחרר את הפוטנציאל הרגשי העמוק שבהם.



bottom of page