top of page

הפילוסופיה שלי לאסטרטגיית תוכן

או: איך אפשר לייצר תוכן קבוע בתוך הזרם העמוס של עבודה, הורות והחיים עצמם? מרגישה את עצמי-של-לפני-כמה-שנים בשאלה הזו ורוצה לחלוק את שני הסנט שלי, בתור אשת שיווק/תוכן בעבר, יועצת אישית בהווה, אמא ל-2 ולכמה פרויקטי צד.

מתחילה רגע מהסוף - כשאני מסתכלת על הדאטה, אני רואה שתוכן שכתבתי כי הייתי "צריכה" תמיד קיבל פחות אינגייג'מנט מתוכן שכתבתי כש*רציתי*. עכשיו, בייעוץ שלי אני עוסקת הרבה ברצון אז לפני שנרוץ לשם, לוקחת אתכם צעד אחורה לקצת פילוסופיית חיים.



שיווק, כמו הרבה דברים בחיים האלו, מרגיש איכותי ומאוזן רק כשהוא נע בתדר נעים בין שני קצוות:

  1. עשייה, משימתיות, דריכות, Doing

  2. אהבה, התבוננות, התמסרות, Being

אף אחד מהם לא מספיק בפני עצמו. להיות כל הזמן בעשייה לא מאפשר לי להינות ממנה, ללמוד ממנה, למצות ולמנף את המשאבים הקיימים בצורה מיטבית. להיות רק באהבה וחיבור פנימי לא מאפשר לי להתבטא בצורה ברורה, יעילה וממוקדת כלפי חוץ. שניהם נחוצים.


מה שאנחנו מחפשים זה את הפעימה המדויקת ביניהם שמאפשרת כיווץ והרחבה של הפעילות השיווקית שלנו ושל ההווייה שלנו בתוכה. זו עבודת איזון אינסופית, זה לא קורס עם תעודה וגמרנו. זו גם לא אסטרטגיה שיווקית כמו שלמדנו להכיר. זו דינמיקה הרבה יותר רזה וגמישה בין אסטרטגיה וטקטיקה. היא מאפשרת להרים הזדמנויות מהרצפה ולהפטר מהנחות יסוד שגויות תוך כדי ריצה.


חוזרת לרצון, מעלה קצב, אתם איתי? שיווק טוב הוא ביטוי של התשוקה לעשייה שלי. שיווק טוב קורה כי אני רוצה שהוא יקרה, לא כי אני צריכה שהוא יקרה. כשאני בתשוקה למשהו אני פשוט רוצה לעסוק בו כל הזמן, בכל מדיה שנגישה לי. אני אוהבת את הדוגמא של אמא לתינוק קטן ומתוק - את אוהבת אותו אז את לא מפסיקה לדבר עליו, לכתוב עליו למשפחה, להעמיק את עולמך בתוכו. זו לא משימה, המילים פשוט זולגות ממך, מפעפעות.


כשיש בשיווק שלנו הרבה פחד, זה תוקע את הפעימה המדויקת שלנו, מפריע לתשוקה שלנו להתבטא. כשאנחנו נמצאים בפחד, בדחק, בחוסר - אנחנו נתפסים לדברים ש"צריך" לעשות. אנחנו לא מצליחים לראות את הדרך שלנו ומחפשים אותה אצל אחרים, במאמרי How To, באינסוף סדנאות ומדריכים. אם כל מה שנעשה יהיה להעתיק בצורה ריקה את הדרך של אחרים, רק טבעי נכשל אבל גם נוסיף לפחד הקיים.


במקום, ההמלצה שלי היא לתת לדברים להוולד מעצמנו, תוך אהבה והתמסרות לעשייה, יחד עם הכוונה עדינה של ידיים מקצועיות או למידה מסודרת. בלי לחץ, בלי פחד, בלי "צריך"ים למיניהם. כשאנחנו מאושרים, מתענגים על העיסוק שלנו, נהנים מהחוויה של להיות אנחנו, אז אנחנו זמינים ליצור את הביטוי הנקי והיפה ביותר למה שיש לנו לתת. כך שלמעשה, לטפל בשיווק שלנו מצריך מאיתנו קודם כל לטפל בנו. שיווק טוב הוא ביטוי לאהבה עצמית.


מכנסת את התובנות ועונה על השאלה בראש הפוסט - תוכן איכותי וקבוע נוצר כשאת מסכימה להשקיע את המשאבים האיכותיים והקבועים בעצמך, בעונג שלך ובאושר שלך מהעשייה. עד שתעשי את זה, שיווק ותוכן פשוט יהיו עוד מטלות, שקל לדחות, לשנות או לרמוס.


bottom of page