top of page

מודל הדרקון - נקודת פתיחה

שיחקת פעם עם דרקון? מודל הדרקון מציע דרך נגישה להבנת הרצונות והפחדים העמוקים ביותר לשחק איתם.

הרגשת פעם שיש משהו שבאמת היית רוצה בחיים, אבל לא הצלחת לפעול כדי להשיג אותו? אולי זו עבודת חלומות, זוגיות או מטרה אישית אחרת. משהו מעכב אותך, אבל קשה לשים עליו את האצבע ולפתור אותו. זה המצב הקלאסי שמודל הדרקון בא לפתור.



מודל הדרקון הוא מודל רגשי המתאר כיצד הרצונות העמוקים ביותר שלנו כלואים על ידי הפחדים שלנו. הפחדים האלו יכולים להיות מודעים או לא מודעים, אבל הם יוצרים כלוב שמונע מאיתנו לרדוף אחרי מה שאנחנו באמת רוצים בחיים. על ידי זיהוי ועבודה עם הפחדים הללו, אנחנו יכולים להבין טוב יותר את המטרות שלנו ולפעול בצורה יעילה ומהנה כדי להשיג אותם.


איך דרקון נראה במציאות?


נועה (שם בדוי) עבדה 13 שנים בענף הפרסום והשיווק. אחרי 2 הריונות וקידומים רבים משהו השתנה בה. השאיפות שלה התחילו להתמקד בבית ובמשפחה והעבודה כבר לא ריגשה אותה כמו פעם. הרצונות החדשים שהופיעו לא הסתדרו עם סט הערכים והרצונות שיעל הגדירה כחלק מהזהות שלה במשך שנים רבות. רצונות כמו "לטפל בבית" תמיד הרגישו רחוקים ממנה וקיבלו מענה בתור משימה שחייבים לעשות. כשהיא פגשה את הרצון בתוכה הופיעו פחדים קשים מאוד.


כשהרצונות שלנו מודחקים הם גדלים וכך קרה גם עם נועה. הרצון להיות יותר בבית ולבלות זמן עם הילדים התעצם עד שהיא התקשתה להתניע את הרכב כדי להתחיל את הנסיעה בכל בוקר. הרצון גדל אל מול פחדים שהראו לה אתגרים כלכליים, חוסר מימוש ואיבוד ערך בשוק העבודה. התוצאה היתה שיתוק וחוסר אונים - דד אנד רגשי.


בעבודה עם מודל הדרקון נועה זיהתה מספר תובנות:

  • הרצון לא גדול כמו שהוא נראה - נועה הצליחה לראות שגם שעה-שעתיים יותר בבית בכל יום נותנים מענה לרצון. אין צורך להתפטר או לשנות תפקיד מיידית. היא יכלה לתכנן את היום מחדש ולנהל שיחה עניינית עם המנהלת שלה כדי להבין איך תנאים כאלו יכולים להתקבל.

  • פחדים הם יועצים טובים - בעבודה עם הפחד מחוסר מימוש, נועה גילתה שההגדרה שלה למימוש השתנתה. היא כבר לא מזהה קידום או העלאה בשכר כאינדיקציה למימוש שלה. דרך הפחד היא יכלה להגדיר יעדים חדשים שמחוברים למוטיבציות שלה טוב יותר.

  • שינוי הוא תמידי - הרצונות שלנו משתנים ונועה יצרה עבור עצמה תשתית רגשית שתאפשר בחינה מחדש של המצב בכל פעם שהיא מזהה שינוי. לצד זאת, היא יכלה להביע חמלה כלפי גרסאות קודמות שלה שהפכו יותר ויותר רחוקות ממנה.

  • משחק הוא כל מקום בו אנו לא מפחדים לטעות - דרך העבודה עם הפחד מכישלון ודחייה נועה יכלה להתחיל ליצור לעצמה מרחבים משחקיים במציאות. במרחבים אלו היא זיהתה הזדמנויות במהירות ויצרה פתרונות יצירתיים יותר. משחקיות עזרה לה להתקדם אל עבר היעדים שלה תוך הנאה והתמודדות פשוטה יותר מול מכשולים.

יש אינסוף דרקונים בתוכנו

הרצונות שלכם לא נחים לרגע. כשתלמדו להיות קשובים לשפה המיוחדת של הדרקונים תיווכחו שהם שם, מבקשים לכוון כל תנועה שלכם. החל מהגעה ליעדים אישיים ועד טיפול עדין בכם ובמשאבים שלכם - הדרקונים שם כדי להביא אתכם למקום שבו נכון לכם להיות. דרך מיפוי פחדים והתמודדות הדרגתית איתם תוכלו להתחיל לשחרר את הדרקונים ולחיות חיים מלאים יותר ששייכים לכם באמת.


מודל הדרקון הוא כלי רב עוצמה להבנת הדינמיקה בין הרצונות העמוקים ביותר שלנו לבין הפחדים שלנו. משחקיות היא מפתח יעיל וממלא באנרגיה לעבודה עם המודל ולמימוש כל רצון, בין אם הם הוא קשרו לקריירה, למערכות היחסים או למטרות האישיות שלנו. אז, אילו פחדים מעכבים אותך? הגיע הזמן לעמוד מולם חזיתית ולשחרר את הדרקונים.

bottom of page